ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Agge från Västergötland  (läst 354 gånger)

2001-03-01, 21:16
läst 354 gånger

Utloggad Anette Stjernström

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 90
  • Senast inloggad: 2022-01-01, 19:23
    • Visa profil
Hej,
 
Jag söker släkten Agges ursprung. Enligt en uppgift från Karlskrona (där släkten levde på 1700-talet) skall en Börje Agge utgjort sig för att vara från Stockholm, men skällts för att vara en blodkorv och en västgöte. Med detta som enda spår (en hel del kyrkobokföring saknas) så undrar jag om någon stött på namnet Agge i sin forskning i Västergötland.  
 
Hälsningar
 
Anette

2003-06-14, 21:19
Svar #1

Utloggad Maj-Brith Andersson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 960
  • Senast inloggad: 2013-01-06, 19:19
    • Visa profil
Anett prova att söka efter om detta kan vara
 Din röda tråd
 
Hej mitt namn är Maj-Brith .
Jag forskar bla. på Västergötland.
Där i St. Lundby komun ca. 3 mil från Göteborg in åt landet söder om sjön Mjörn fans det en by som har (ev.hade namnet Aggetorp.)
Jag vet inte om det kan vara någon ledtråd för Dig , men det förekom ju många gånger förr at man tog en del av sitt namn från den plats där man var barn.
Man letar ju ibland som en blind höna men även hönan kan ju hitta ett korn emellanåt.
Lycka till Maj-Brith i Leksand.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna