ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lundberg & Rosenqvist  (läst 468 gånger)

1999-10-08, 08:03
läst 468 gånger

Elisabeth Sörbrand

Jag söker Kristina Johanna Lundberg född  
1840-07-07 i Umeå landsförsamling.  
Hon gifte sig med Lars Petter Hallgren född 1845 i Vasa, Finland (?) De flyttade till Hälsingland där jag stöter på dem.
Jag söker även byggmästaren Johan Rosenqvist född 1820-12-18 i Umeå landsförsamling. Död 1871-12-17.
Tacksam om någon kan hjälpa mej komma vidare !

1999-11-16, 09:59
Svar #1

Urban Lindmark

Hej Elisabeth.
 
Jag upptäckte precis att jag hade Kristina Johanna Lundberg i min samling som syster till min mfff, Carl Erik Lundberg född 1829-05-26. Hon ingår i en syskonskara om 7 personer. Jag har noterat att hon föddes i Sävar men det kan eventuellt vara fel eftersom familjen flyttade till Ivarsboda samma år. Föräldrar var Landbonden Johan Johansson Lundberg 1798-06-27 -- 1843-11-30 och Lovisa Ersdotter Degerman 1798 -- 1869. De var bosatta i Sävar och i Ivarsboda, Umeå lfs.
 
Vad jag har kunnat se så var Johan Johansson Lundberg en son till avskedade soldaten Johan Dunderberg i Sävar, född 1771 och hans första hustru Anna Caisa Jonsdotter Topp, 1767 -- 1809.
 
Längre än så har jag inte kommit eftersom jag precis har börjat utforska min morfars anor. Uppgifterna är hämtade från husförhörslängder i Sävar socken och Umeå lfs.

1999-11-30, 09:19
Svar #2

Elisabeth Sörbrand

Tack Urban !
Roligt att få svar och en fortsättning på Kristina Johanna.  
Hoppas Du hör av Dej om Du hittar nåt mer som är intressant ! Även om Du vill ha info om hennes fortsatta liv ! Tack igen !

2000-02-22, 19:59
Svar #3

Ida Enberg

Hej!
Jag har precis hittat en Anna Carolina Lundberg som skulle vara född 1827 i Elfsbyn. En annan Lundberg är Sven Lundberg från Öjebyn. Är det någon som känner till dessa personer??
/Ida Enberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna