ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johan Eriksson Lindskog...  (läst 721 gånger)

2000-04-27, 18:45
läst 721 gånger

Kristina Laestadius

...föddes 1746. Var?
blev soldat nr 77... Gifte sig med margareta. När? Efternamn?  
Fick barnet Carl Petter Johansson. Sen vet jag man vad jag inte vet och undrar över är om någon vet vem johan var vad han var med om när han föddes och dog vem som var hans hustru vilka som var hans föräldrar osv osv.  
Som ni säkert förstår är detta en ren chansning från min sida eftersom jag inte vet var han föddes eller vad hans fru hette osv. så därför vore jag jättetacksam om någon kunde hjälpa mig antingen här i anbytarforum eller via mail.
 
Tack på förhand!
Kicki

2000-04-28, 18:13
Svar #1

Utloggad Staffan Bengtsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2261
  • Senast inloggad: 2024-03-15, 08:20
    • Visa profil
Vet du var han bodde, dog eller var sonen var född? Namnet Lindskog förekommer i alla fall inte i Umeå.

2000-04-28, 19:26
Svar #2

Ulf Lundström

I Skellefteå socken fanns det på roten 77 Lindskog en soldat som hette Johan Eriksson som var född 1736. Han var korpral på roten 1769-89. Han gifte sig 1769 med Margareta Persdotter som dog 1791. Johan Eriksson gifte om sig 1793. Soldattorpet låg i Myckle. Dessa uppgfter hade jag tillgängliga just nu och jag kan kanske få fram mera. Bästa hälsningar Ulf Lundström

2000-04-28, 21:56
Svar #3

Kristina Laestadius

Hej Ulf och Staffan!
Jag gissar att Ulf har rätt, min son till Johan Eriksson Lindskog är född i Myckle 1781. Att han är soldat 77 talar ju också för att det är samma person vi talar om...det är bara hans födelseårt som skiljer oss åt....fast det är ju inte så bara förståss. I alla fall ska du Ulf ha ett jättetack! Hittar du fler uppgifter så är jag den första att uppskatta dessa.  Tack och tack på förhand hälsar Kristina!

2000-05-03, 16:13
Svar #4

Utloggad Conny Gustavsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 101
  • Senast inloggad: 2023-09-14, 15:04
    • Visa profil
Hej
Det finns mer att läsa om Johan Eriksson under rubriken: Västerbotten, efterlysningar, Erik Eriksson Hjerpe.  mvh Conny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna