ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skellefteå Sankt Örjan (från 1961)  (läst 934 gånger)

2014-08-05, 22:45
läst 934 gånger

Utloggad Therese Lindberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2014-08-05, 22:45
    • Visa profil
Hej!  
Jag vill veta lite om min pappa Tore Kenneth Skarp född 1947-08-25 Dog 2004-10-22.  
Har jag några syskon och vad hette min farfar och farmor?  
 
MVH// Therese

2014-08-06, 17:46
Svar #1

Utloggad Monika Wilander

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2640
  • Senast inloggad: 2023-11-26, 16:39
  • Ha inte så bråttom bakåt! Nära forskning ger mer.
    • Visa profil
Hej Therese!  
Kyrkböcker och SCB-uppgifter på nätet finns ännu inte scannade för personer födda 1947. Detta beror på att sekretessen är 70 år. Men när Din pappa avled i Skelleftehamn (S:t Örjans församling) 2004 borde väl Du som dotter ha fått kallelse och/eller del av hans bouppteckning? Där står vilka nära anhöriga han efterlämnat - barn (inte bortadopterade) i (alla) hans äktenskap. I Sveriges dödbok, som är officiella uppgifter, står att Din pappa föddes i Brännkyrka församling i Stockholm 25/8 1947 och att han skilde sig 6/4 1987, och att han dog på adress Borggatan 17 i Skelleftehamn 22/10 2004. Precis som Du uppger. I 1990 år befolkningsuppgifter bodde han på Köpmannagatan 15 i Bastuträsk.
Ett vanligt råd man ger till nya släktforskare är en uppmaning att intervjua äldre släktingar eller nära äldre vänner till dem och anteckna deras uppgifter noga. Har de foton och dokument som Du kan få ta del av så får namnen och datumen ett helt annat liv. Lycka till!
 
Monika W

2014-08-06, 17:58
Svar #2

Utloggad Britt-Marie Holmsten

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 435
  • Senast inloggad: 2018-03-12, 14:06
    • Visa profil
Skulle rekommendera att du tar kontakt med Brännkyrka församling för att få veta vilka dina farföräldrar var sedan är det enklare att söka bakåt från dem. Ev syskon kan vara svårare då de kan ha annat efternamn än Skarp.Din far syns ha varit gift men frånskild från 1987 Lycka till

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna