ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stumfilmen """"Dunungen""""  (läst 408 gånger)

2005-03-15, 16:14
läst 408 gånger

Utloggad Peter Borg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1024
  • Senast inloggad: 2018-12-15, 12:53
    • Visa profil
Jag söker med ljus och lykta efter stumfilmen Dunungen från 1919, efter Selma Lagerlöfs roman med samma namn . Skådespelare var bl.a. Ivan Hedqvist och Ren?e Björling.Filmen är till stora delar inspelad i Borgvik här i Värmland och min farmor och farfar var statister i filmen så därför vore det roligt att komma över den på något sätt. Jag har varit i kontakt med Ulf Nordström, Film i Värmland som genom kontakt med SFI(Svenska Filminstitutet) gav mig uppgiften om att den finns, men möjligheten att få köpa en kopia är lika med noll, däremot kan man åka till Sthlm och se på den i studiesyfte.  
 
Någon som har ett förslag hur man ska kunna få tag i en kopia? Kanske den har visats i SVT någon gång och att det skulle råka finnas någon som har den på videoband eller dylikt.
 
Alla förslag mottages tacksamt!

2005-03-16, 16:02
Svar #1

Marianne Solli

Hei Peter.
 
http://us.imdb.com/title/tt0122466/
 
Har du kanskje vært inne her?
Her er også Dunungen nevnt bl.a.
 
Hilsen Marianne

2005-03-16, 20:15
Svar #2

Utloggad Peter Borg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1024
  • Senast inloggad: 2018-12-15, 12:53
    • Visa profil
Hej Marianne!
Jodå, jag har allt sett den där sidan men tyvärr verkar jag inte bli hjälpt till en kopia av filmen där heller. Men tack i alla fall.
 
Peter B

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna