ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smedberg, Johan Gustav född 24 april 1784  (läst 405 gånger)

1999-10-16, 20:37
läst 405 gånger

Utloggad Kent Lindkvist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 60
  • Senast inloggad: 2012-06-01, 16:09
    • Visa profil
Johan Gustav Smedberg föddes i Bjurtjärn i torpet Ängland på Brunnstorps ägor den 24 april 1784. Hans föräldrar var urmakaren och krögaren Olov Johansson Smedberg och Katarina född Persdotter.
Johan Gustav skall ha flyttat till Filipstad den 12 september 1807, men sedan har jag inga spår. Han betecknas som avviken. Finns det någon som träffat på honom i någon annan socken?
Jag vet att namnet Smedberg förekommer i västra Värmland också. Tacksam för alla tips.

2002-09-22, 09:54
Svar #1

Utloggad Agneta Allernäs

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 149
  • Senast inloggad: 2011-03-29, 01:07
    • Visa profil
Hej Kent!
Namnet Smedberg förekommer även i min släkt. Rusthållare Olof Smedberg född 1738 i Sjogsta, Teda, Uppsala län. Han var gift med Stina Frödelia Larsdotter och hade 9 barn med henne  
Eric, Olof, Brita, Stina, Sophia, Ulrica, Maja-Greta, Börje och Hedda Catharina alla med efternamnet Smedberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna