ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skrädderiarbetare Amandus Mauritz Johansson  (läst 329 gånger)

1999-06-11, 07:22
läst 329 gånger

Anna Lindstedt Johansson

Söker min morfars far Amandus Mauritz Olsson, han anges vara född 1871-11-07 i de flesta fall (en gång 71-01-07). I födelseboken för Bollnäs hittar jag en Amandus Mauritz f.1872-01-07 överstruket. Föräldrarna uppges vara Skrädderiarbetare Amandus Mauritz Johansson och dess hustru Maria Thorstensson från ...åsen i Norra Finnskoga kapell af Carlstads stift. Dopattest afsänd d.19/1 1872 till Pastors emb i Norra Finnskoga kapell. Som dopvittnen anges Thomas Thorstensson och hustru Lisa Jansdotter i ...åsen, Carl. Wilh Johansson och pigan ...ia Sofia Johansson. Barnet föddes i ...sjö under ... med ... genom Bollnäs. Kan det vara min morfars fars föräldrar? Varför heter han Olsson? Då han vigdes i Uppsala Domkyrkoföesamling 1893-02-19 står det ett frågetecken på födelsedatum.  
 
MVH Anna

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna