ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Pher Phersson f .18410710  (läst 386 gånger)

1999-06-13, 15:36
läst 386 gånger

tomaris

Jag har tappat spåret efter Pher Phersson f 1841  184107 01  i Mokärnshyttan
Jag hittade honom i fb i Nordmark, Mokärnshyttan
Hans föräldrar hette Pher Phersson och Carin Jansdotter, jag har inga årtal eller något annat....
De får fler barn i Mokärnshyttan fram till 1850
sedan är de spårlöst borta....Har någon stött på dessa två i Gustava eller så så vore jag jätte tacksam ..   Mvh  Marie Axelsson

2000-09-18, 21:04
Svar #1

Rune Hagenblad

Hej Marie!
Det är först nu jag råkar hitta Din efterlysning av Pehr Pehrsson född 18410701. Fadern Per Persson född 1814 hade fem barn och bland dessa finns förfäder till mig. Jag har kusiner som finns i den släkten. Har Du fått flera svar. Per Persson född 1841 var gift med Maria Jonasdotter f. 1845. Barnen var Alma Emilia f. 1877, Augusta Maria f. 1878, Hilda Karolina f. 1880, per Viktor f. 1881, Jenny Sofia f. 1885, Axel Teodor f. 1888.
Jag ahr hittills ej haft anledning att följa dem men när jag kommer till Arkivcentrum i Karlstad gör jag nog en extra koll. Hör gärna av Dej om vad du vill veta.
 
Mvh Rune Hagenblad

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna