ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olof Jönsson f. 16/7 1852 i Norra Finnskoga  (läst 287 gånger)

1999-06-25, 22:18
läst 287 gånger

Gunnar Fjellner

Jag söker efter föräldrar och eventuella syskon till min mff Olof Jönsson. Har hittat Olof i N F  inflyttningslängd för år 1869 där uppges han komma från 1852 års dopbok Aspberget, kan inte se att han varit skriven någonstans fram till 1869. I födelseboken för N F år 1852 är han inte inskriven i födelseföljd utan längs ned på en sida. Föräldrar enl. födelseboken pigan Helena Bengtsdotter (kringstrykande)och (enl. uppgift)dr Jöns Jönsson, där står också dopsedeln företedd 1869 för inträde i ........ I Norra F husförhörslängd för år 1867-71 är han skriven på 33 Aspberget. I 1872-76 års husförhörslängd är han fram till 7/10 1873 skriven på 54 Aspberget Bastuknappen, och 28/8 1875 flyttade han till Vemdalen(Z) där han bildade familj och sedemera tog efternamnet Tjärnberg. Är det någon som har uppgifter om släktingar till Olof Jönsson Tjärnberg vore jag tacksam för uppgifter.
mvh Gunnar Fjellner

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna