ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Johansson/Jansson f. 31/10 1769 och hustru Catharina Mattsdotter  (läst 276 gånger)

1999-05-09, 23:10
läst 276 gånger

Utloggad Bodil Westberg

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 761
  • Senast inloggad: 2011-02-11, 22:08
    • Visa profil
    • w1.672.telia.com/~u67202074/index.htm
Har i dag fått en gammal släktutredning i min hand. Enligt den skall min mans fm ff f Nils Johansson ibland skriven som Jansson vara född 31/10 1795 i Värmland. Även hans hustru Catarina Mattsdotter  skall enligt samma källa vara född i Värmland. Dessa flyttade tilsammans med sin son Mats f 1794 först till Västmanland och senare norr ut. Där skall de först ha hamnat i Bräcke Jämtland för att så småningom komma som nybyggare i byn Wålåsen i Liden Y. Är det någon som mot förmodan känner igen denna familj? Så jag får veta var jag ska börja leta, skulle jag bli mycket glad. Nils Johansson skall enligt samma källa vara smed.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna