ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Nils Fredrik Bergström f 6/5 1841 Nore?  (läst 194 gånger)

1999-05-04, 21:07
läst 194 gånger

Lars Åkerlund

Söker födelseförs. för Nils Fredrik Bergström
född 6/5 1841 Nore förs?
Fader: Jonas Petter Bergström
Moder: Karin Petterson?
enligt Inskrivningsreg Stockholms Sjömanshus 1892

1999-12-28, 19:05
Svar #1

Lars Hagström

Hej, Lars!
 
Möjligt att jag är ute och cyklar! Men min anfader Jonas Bergström f. 1798-08-20 har en maka som heter hos mig Carin Pehrsdotter. Hon är född 1820-06-11 och dör 1860-07-22 i Skallsjö församling, läs Floda som ligger utanför Alingsås. Den Nils Fredrik som jag har som son och bror till min anfader David (och som jag flaggat för idag på Rötter!!!!) är född 1841 och som jag fattar det i Nohlby, Väse. Det sista kan ju vara fel. Där finns en hoper av barn till. Nils Fredrik flyttar med sin far, änkemannen 1860 till Göteborg när mamman dött. Jag kanske skulle sagt först att dom kommer till Skallsjö och Floda 1849 samt att Jonas Bergström står antecknad som sågare.
 
Hur är Du relaterad till Bergströms?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna