ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lovis Andersson/dotter Lundberg från Ullerud?  (läst 256 gånger)

1999-03-20, 13:43
läst 256 gånger

Utloggad Stefan Fredriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 21:31
    • Visa profil
Hej!
Jag söker föräldrar, syskon m m för min mfm Lovisa Andersson/dotter Lundberg f 1868-01-03 i Ullerud? (S). Hon var gift med Gustav Jansson Lundberg och de fick 9 barn varav 2 försvann mystiskt den 30 novenber 1916 i Bjurtjärn (Rune Ståhl, fd polis där, har forskat i saken). Lovisa dog 1938-02-22.  
All information om henne är av intresse.
Tack på förhand.
Hälsningar Stefan Fredriksson

1999-06-14, 15:40
Svar #1

Utloggad Stefan Fredriksson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 32
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 21:31
    • Visa profil
Hej!
Svar på egen fråga:
Efter ytterligare besök vid Värmlands Arkivet har jag kommit fram till att Lovisa Andersdr/Lundberg INTE är född i Ullerud (hon har troligen bara jobbat där) utan i Degerbyn, Värmskog. Enligt vad jag fått fram hette hennes föräldrar Anders Olsson f 1841-12-19 i Grums och moder Anna (Gustava?)Larsdr f 1841-04-25 i Karlstad.
Eftersom jag rört ihop mina avskrifter, undrar jag om det är någon som kan klargöra vem som är far/mor till vem? Det verkar vara en strulig familj med mycket konstigheter.
Med hopp om hjälp
Stefan Fredriksson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna