ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lars f.1846-06-23  (läst 233 gånger)

2003-12-09, 17:20
läst 233 gånger

Annika Johansson

Först hette Lars Simonsson i efternamn men bytte sedan till Stenström, när vet jag inte.
i hfl Al:8, sid 43 i Södra Finnskoga så hittar jag uppgifter på att han år 1868 flyttar till Sunne, Värmland.
Det som jag undrar över nu är om någon har uppgifter på denna Lars, vad gjorde han i Sunne, finns någon födelseplats infört på han någonstans, vart far han vidare sedan?
Alla uppgifter är jag intresserad utav.
 
Jag har hittat en hel del uppgifter på denna Lars som att han gifte sig 1871-11-24 Brunnsberg, Älvdalen med en kvinna som hette Timmer Anna Andersdotter.
Lars, hans hustru och barn emigrerade till Usa 1881-06-03 North Branch.
Lars dog 1904-01-08 Mora, Kanabec, Minnesota, Usa.
Har fått kontakt med barnbarnen till Lars i usa och därför försöker vi nu att ta reda på vad Lars gjorde i Sunne och vidare innan han träffade sin hustru och for till Usa.
Tacksam för alla uppgifter som vi kan få om Lars.
 
Hälsningar
Annika

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna