ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kristoffer Johanson (ca 1838 - 1902) från Saxebyn  (läst 341 gånger)

2001-11-18, 14:46
läst 341 gånger

Liv-Inger Jørgensen

På vegne av en amerikansk dame etterlyser jeg forfædrene til murer Kristoffer Johanson (Johannesson) som flyttet til Elverum i Norge (Hedmark fylke) mellom 1866 og 1869. Ved børn s dåp sies han å være født i Saxeby i Sverige, men i folketællingen før 1900 sies han å være født i Lakserby. Jeg finner ingen av disse stedene på noen svenske kart, men jeg finner Saxebyn i Jørnskog førsamling i Værmlands län og Laxarby i Älvsborgs län. Jeg forsøker med Saxebyn først, det ligger nærmest norskegrensen. Om børn s navn kan være til hjælp, så fikk Kristoffer og hans kone Marianne Amundsdatter Syringen følgende børn  Johan 1869, Martin 1870 (emigrerte til Amerika), Anna 1873, Oline 1876, Emma 1878, Karl 1880, Mathilde 1882, Ida Olava 1884 (emigrerte til Amerika), August 1886, Otto 1888 og Mathilde 1892.
Kan noen hjælpe meg med å finne ut hvem denne Kristoffer var og hvor han kom fra? På forhånd takk.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna