ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kopparslagare Friberg  (läst 709 gånger)

1999-05-26, 15:28
läst 709 gånger

Lena Eriksson

Jag söker kopparslagare Johan Reinhold Friberg, född 1872-03-07 i Rämen sn. Alla uppgifter är av värde.

1999-05-26, 21:02
Svar #1

Utloggad Håkan Skogsjö

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1443
  • Senast inloggad: 2013-04-24, 08:42
    • Visa profil
    • www.bokhandeln.ax
Han var av resandesläkt, son till lumpsamlaren Anders Reinhold Friberg (född 1824 i Huddunge sn, död 1877 i Litslena sn) och Agneta Sofia Stålberg (född 1851 i Vang, Norge). Vad som hände med Johan Reinhold Friberg är mig dock obekant.

1999-05-26, 22:08
Svar #2

Lena Eriksson

Tack för snabbt svar. Vad som hände sen, vet jag. Johan levde med Helena Karlsson-Friström, född 1876-08-12 i Alfta (X). Helena var dotter till Anna Maria Andersdotter född omkring 1837 i Skogs sn (X) och Karl Fredrik Friström född 1832 i Bjurholms sn (AC). Paret bodde under ett par år i Vilhelmina i Lappland och fick flera barn tillsammans. Vet du Håkan eller någon annan, vem Anders Reinhold är son till? Och ska dessa inlägg kanske ligga under Resandesläkter?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna