ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Jonas Jeansson, Torpåsen, Varnum  (läst 301 gånger)

2002-11-11, 07:32
läst 301 gånger

Rolf Leander

Först igår fick jag kännedom om den utmärkta informationskällan Anbytarforum. Jag har i min fars släkt kommit till min ff ff ff f Jonas d.ä. Jeansson född 1689 och som levde 1756-1792 i Torpåsen, Varnum. Hans far var Jon d.y. Jeansson född 1719 och som levde 1756 i Torpåsen, Varnum, gift med Kerstin (Kierstin, Cristina) Jansdotter(Jeansdotter), född 1717. Om någon kan hjälpa mig att gå vidare bakåt till min ff ff ff m och till min ff ff ff ff skulle jag var mycket tacksam.  
 
Jag har även fastnat vid min ff m Sophia Maria Bowell (Bovall) född 1823-01-16 i Skagershult sn. Jag har fått fram att hob flyttade från Örebro till Hammars gård, Askers sn 1839. till Åkerby, Gräfve sn 1841 och till Bregården, Karlskoga 1842 och gifte sig med min ff f Joseph Jonsson. Jag skulle gärna vilja veta lite mer om hennes ursprung och om hennes föräldrar, då ju namnet inte är så vanligt. Jag har sökt på släkter i Karlskoga och Örebro men utan att hitta henne. Tacksan för all hjälp
Rolf Leander r.leander@swipnet.se

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna