ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hallgren  (läst 462 gånger)

1999-01-29, 20:34
läst 462 gånger

Björn Karl Sädbom

Hej !
 
Jag söker information om en släkt Hallgren som enligt uppgift härstamma från värmland.
 
Tacksam

1999-01-29, 22:58
Svar #1

Utloggad Carl-Johan Ivarsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 807
  • Senast inloggad: 2024-03-23, 18:39
    • Visa profil
Hej!
Lite mer detaljer skulle inte skada. Värmland är ett ganska stort landskap och släktnamnet Hallgren tillhör inte de ovanligaste. Från vilken socken i Värmland skulle släkten komma från, och under vilken tidsperiod existerar släktnamnet? Kan du nämna någon medlem av släkten?  
Du kan inte räkna med att få några uppgifter om du är så oprecis i din frågeställning. Men om du har uppgifter att presentera så kanske någon kan hjälpa dig - så berätta mera!

1999-10-18, 01:04
Svar #2

Utloggad Kerstin Berglund

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 12
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej!                                               Jag söker också släkten Hallgren.Närmare bestämt Hjalmar Hallgren f 1895-12-28 d 1982.Han var gift med Helga f 1900 d 1981.De hade barnen Klara,Arvid,Eilard,Rolf,Alf,Ragnar,Annie och Knut.Tag gärna kontakt med mig om ni vet något om dem.De bodde bl.a. i Skoghall o.Hammarö.      MVH   Kerstin

1999-10-24, 20:54
Svar #3

Inga-Lill Alm

Hej. Jag har smeddräng Carl Fredrik Hallgren f.19.04.1852.iSköllersta Örebro län.Hans fars namn
är Georg Ferdinand Hallgren f.i Wibbanbo by  
Sköllersta sn. Örebro.
Känner någon till släkten i Sköllersta?
Tacksam för svar. Inga-Lill.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna