ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Garneij, Mäster Frans, Bjurbäcken i Lungsund  (läst 737 gånger)

2000-03-12, 15:27
läst 737 gånger

Stefan Sörensson

Jag söker uppgifter om masmästaren vid Bjurbäcken i Lungsund, Frans Garneij. Han var född 1668 vid Bovallens bruk i Skinnskatteberg (Gunnilbo), son till masmästaren Frans Garneij (1638-1717). Denne Frans d. y. förekommer senast som dopvittne i Lungsund 1723. Jag undrar om någon påträffat hans dödsnotis? Han hade en son vid samma namn, men denne skrev sig oftast enbart Frans Fransson. Vore tacksam för alla uppgifter om denna släkt, och alla som känner till sin härstamning från denna släkt. Mvh, Stefan

2000-03-13, 11:50
Svar #1

Madeleine Raftö

Jag har 196 st Garneij i Smeddatabasen, och även denne Frans och hans ättlingar och anor, MEN inte hans dödsnotis, tyvärr. Är du intresserad av det.

2000-03-13, 21:49
Svar #2

Stefan Sörensson

Hej Madeleine,
 
Tack för dina intressanta uppgifter. Jag vore jätte tacksam för alla uppgifter du har om dessa ättlingar och anor som hör till denna släkten, Garneij. Smeddatabasen är väl inte den sk Smedskivan?... Den har jag köpt. Men om du har ytterligare kompletterande uppgifter är jag tacksam för vad det vara må. Jag försöker att hitta denne Mäster Frans Garneijs dödsnotis. Jag misstänker att han avlidit i Lungsund. Jag har beställt mikrofiche för Lungsunds kyrkoräkenskaper och hoppas hitta honom där, eftersom dödboken har en lucka mellan 1735-1742.  
 
Är du själv ättling till denna släkt?
 
Mvh, Stefan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna