ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Olofsson f 1824 troligen nära Filipstad  (läst 178 gånger)

1999-09-08, 21:29
läst 178 gånger

Karl-Gösta Schedvin

I Bertil Boethius bok Robertsfors bruks historia  sid 221 (boken kom ut 1922) står värmlänningen Erik Olofsson. För drygt 20 år sedan hade en nu avliden släkting från kyrkoförvaltningen i Robertsfors (?) fått uppgiften att E O föddes 1/6 1824 och att han kom från Stockholms län. Själv har jag lyckats fastställa att han gifte sig med Margareta Christina Käck f 1837 i Burträsk AC, att han fick två barn och avled 8/11 1871.
Erik Olofsson var min morfars far och min mamma påstod att han var född i Långban eller i dess närhet. Jag har förgäves sökt honom på tänkbara microkort. Jag är tacksam för alla tips.
MVH!   K-G

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna