ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Clarqvist - Brunmark, släktbok  (läst 239 gånger)

2001-07-08, 20:43
läst 239 gånger

Lennart Clarqvist

För ca.20 år sedan tog min Mormor fram en bok och visade, att det före min far hade funnits en Clarqvist i släkten. Det var kronolänsman Petter Clarqvist f.1716 som hade gift sig med Annika Brunmark f.1722.  
 
År 1985 gick hon bort, 93 år gammal, och denna släktbok är sedan dess försvunnen.  
 
Jag undrar om någon känner till denna bok. Den är i ca. A5-format, inbunden och ljusbrun till färgen (tror jag efter snart 20 år). Det vore fantastiskt att få reda på bokens titel för att kunna beställa en kopia av den.
 
MVH
Lennart Clarqvist
054-562848, 070-5463614
cq@bredband.net

2001-07-08, 23:10
Svar #1

Gunilla Önnberg

Lennart,
Denna bok, blev jag verkligen intresserad av, både jag och min man har dessa i vår släkt. Hör du något mer om denna så kan du väl kontakta mig. Det kanske går att söka den på något antikvariat om du vet författaren.
MVH Gunilla Önnberg

2001-07-09, 13:29
Svar #2

Lennart Clarqvist

Hej Gunilla.
Johan Tistam ringde mig i morse. Han hade inte heller hört talas om denna släktbok. Tyvärr känner jag inte till författarens namn och jag vet i nuläget inte riktigt hur jag skall bära mig åt för att få fram boken. Den gren som jag härstammar från finns med i boken fram t.o.m. Mormor:s första barn, min mor f.1916. Detta rör sig dock bara om några få sidor i en tjock bok, 1-2 cm. Det bör alltså finnas en hel del grenar dockumenterade på detta släktträd. Jag tar gärna emot söktips.
MVH Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna