ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Axel Wilhelm Theonant Henriksson, född 27/7/1894 Frösö Z  (läst 337 gånger)

2001-10-24, 20:28
läst 337 gånger

Maria Östberg

Hej!
 
Har gjort samma efterlysning under Jämtlands län, och fick då reda på en del om när han föddes, och vem hans mor var. Men nu har jag stött på ett problem till!
Han är min mormors rätte far (hon är adopterad) och kom ursprungligen från Frösön i Jämtland (Östersund), flyttade 1920 till Göteborg, anges som järnvägsarbetare där. 1922 så anges han som utflyttad till Sunne, Värmland, 1923 föds min mormor i Grava, men ingen fader står angiven. (Min mormors mamma hette Elsa Emanuelsson, emigrerade 1924 till USA). Enligt Sunne fs så ska han i alla fall vara pappa till min mormor. Men 1925 i Sunne så står han i obefintlighetslängden!  
 
Finns det någon släktforskare som vet hur man då i hela världen får reda på var han tog vägen sedan ? Skulle så gärna vilja veta vad det blev av honom. Vad jag vet så skall han inte ha emigrerat, för min mormorsmor gifte sig med en annan i USA 1925.
 
 
Hoppas på hjälp!!
MVH
Maria Östberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna