ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: August Sandberg/Karlstad?/Norge  (läst 266 gånger)

2000-06-05, 23:04
läst 266 gånger

Marianne Sandberg

Hei!
Min oldefar var svensk, og det sies han kom fra Karlstad.Jeg har funnet han i riksarkivet i Norge i tellingen for 1900.Da het han August Mathiesen født i Sverige 1855.Han bodde på Fingervand, nedre, og var gift med Martha Henriksen fra Lyngen i Troms/ Norge.Deres sønn, Aksel het Sandberg.Jeg vet ikke om August tok dette navnet etter 1900, eller om det var hans opprinnelige navn.Det sies at han var rallar på Kirunabanen.
Kjenner noen til han?Jeg finner ingen ved disse navnene i tidligere tellinger i Norge.Aksel er født i 1895, og deres datter Alfhild i 1893.
Takknemlig for all hjelp.
Vennlig hilsen Marianne.

2000-06-06, 11:35
Svar #1

Solfrid Henriksen

Hei!
Jeg søkte på folketellingen 1890 for Värmland. Der kom det opp 3 personer som het August Sandberg. En passet med födselsåret 1855:
Karlstad stads församling, Frans August sandberg, f. 1855,födselsförsamling: Sandsjö, Kronob 1
Yrke: vaktmester.
Kanskje ikke rett person, men verd å sjekke opp.
Hilsen Solfrid Henriksen

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna