ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anna Johnsdatter f. 1850  (läst 335 gånger)

2000-09-18, 00:49
läst 335 gånger

Anne Strande

I folketellingen 1875, Norge, står min mormors mormor oppført som Anna Johnsdatter f. 1850. Det kan være at etternavnet er forvansket. Hun kommer fra Köla, Vermland. Kan noen hjelpe meg med å finne ut mer om henne? Hun reiste til Norge over Kongsvinger og mormor sa hun hadde hørt at Anna gikk over til Norge alene som ung. 
Er glad for alle typer opplysninger
Med vennlig hilsen Anne Strande

2000-12-11, 23:44
Svar #1

Utloggad Per-Åke Olsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 130
  • Senast inloggad: 2014-08-20, 19:58
    • Visa profil
Hei Anne!
Hvis en ser i fødselsboka for 1850 er det en jente som kan være den du ser etter. Hun heter Anna Jonsdotter og er født 9 juni i en grend som heter Lässerud i Köla socken og hun er døpt 11 juni. Forelderne heter Jon Erlandsson og Kerstin Nilsdotter. Kerstin er 25 år gammel når hun får Anna.
Håper at dette kan være brukbart og til hjælp for deg videre. Erlandsson er det fortsatt noen som heter i Lässerud. Bland annet en av mine venner som har en god del sl?kt i Norge.
 
Med hilsen
Per-Åke

2000-12-23, 02:30
Svar #2

Anne Strande

Hei
Takk for opplysningene. Dette var kjempestor hjelp videre i arbeidet. Om de Erlandsson som du kjenner er i samme slekt som Anna Jonsdotter ville det vært artig å få vite det. Vet ingen ting om distriktet Anna kom i fra. Har du noen tips om hvor jeg bør starte å lete etter det?
Ønsker alle som er innom en riktig god jul.
Med vennlig hilsen 
Anne Strande

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna