ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson, John från Ö. eller V. Ämtervik  (läst 282 gånger)

2001-10-24, 12:34
läst 282 gånger

Ingrid Wikberg

HJÄLP! Kan någon hjälpa mig och ge information om en John Andersson född i slutet av 1800-talet,  från Östra eller Västra Ämtervik.  
Han emigrerade någon gång kring förra sekelskiftet till Amerika. Han gifte sig med min mors kusin (Lisa Kristina): Elisabeth Hansson f.1891 från Bergs s:n, Jämtland.  
Elisabeth for till Amerika, Seattle år 1910 via Trondheim.  
John Anderson och Elisabeth träffades troligen   i USA. Dock är var äldsta sonen född i Canada, men son nr två var född i Seattle.
 De fick 3 barn: två söner Sigurd f. 1914 och Hugof.1918 och de var på besök i Sverige 1921 -även i Värmland.De bodde då i Seattle.(uppgifter via Ellis Island sidan.)Men jag vet att de då även besökte Jämtland och att de hade planer på att återflytta till Sverige.
De fick även en dotter Agnes(?) som troligen föddes efter 1921. Jag är tacksam för alla uppgifter jag kan få.  
Känner någon igen honom och hans familj på dessa uppgifter?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna