ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Olson født ca. 1816 fra Tøcksmark. Dro til Norge  (läst 298 gånger)

2000-01-03, 20:46
läst 298 gånger

Arve Solli

Min oldefar het Karl Andersen født 1850 i Ås, Akershus, Norge.I kirkeboka står det at hans far het Anders Olson født ca.1816 og kom fra Tøcksmark, Værmland. Han var i Norge gift med Anne Karine Olsdatter. Jeg har fått opplyst at de også fikk en datter Julie. Er det noen som kan kaste mere lys over Anders Olson vil jeg være svært takknemmelig.

2000-01-04, 13:41
Svar #1

Utloggad Kari Nicolaisen

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 113
  • Senast inloggad: 2017-03-27, 21:45
    • Visa profil
Min mormor er fra Töcksmark og jeg har mye slekt fremdeles der, en av dem er slektsforsker. Ringte henne nettopp og spurte etter din oldefar. Hun skal lese microfilm ikveld, bare det har blitt mørkt ute, ellers ser hun ikke.
Men, hun lurte på om du hadde eller kunne skaffe flere opplysninger, da Anders Olsson er er et svært alminnelig navn der, og du risikerer at det err mange med det navnet født i 1860. Hvis det bare er ca.år blir det enda verre.
Men har du funnet ham i ft. 1900 er jo fødselsåret riktige. Fint om du får bekreftet, sendt kilde for opplysning før kvelden :-)
 
Men hvis du finner ekteskapet hans, vil du jo som regel få vite farens navn, innflyttingen til Norge vil du vel også
kunne finne. Så spørs det hvor i Norge han kom først. Var det f.eks. til Østfold, har Østfold Historielag en database over svenskeinnvandringen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna