ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Alstergren  (läst 366 gånger)

2000-08-23, 23:37
läst 366 gånger

Lennart Arvidsson

Alstergren
Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som kan ge mig information om Nils Alstergren. Kyrkosångare och organist i N Finnskoga. Född i Alster sn 5/11 1830. Har någon forskat kring honom och hans ättlingar. Han var gift med Olivia Ischaksen från Norge.

2000-08-24, 20:34
Svar #1

Lennart Arvidsson

Alstergren
 
Jag ber om ursäkt. Södra Finnskoga skall det vara

2000-10-02, 09:21
Svar #2

Lisbeth Andersson

Till Lennart Arvidsson
 
Jag hittade nyss din fråga om Alstergren  
den har jag besvarat under Nyed.  
 
Lisbeth i Kungälv

2001-05-26, 19:16
Svar #3

hagbart

Nils Alstergren var min oldefar på min mor side.Han ble født på gården Snarstad i Alster Sogn i Wermland 5 nov. 1830 og døde på Grætviken gård i Aasnes, Solør 1886.Min Oldemor var Olivia Isachsen f. på gården Hammer i Grue 14 jan. 1832.De hadde 10 barn. Bertha, Therese,Marthine,Sigrid,Olea Margrete, Elisabeth,Hagbart(min morfar) Nils Olivius, Petrus (Petter) ,Marius og Frederick. Med hilsen Hagbart Alstergren Sandberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna