ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Østmark och SØrvigen?  (läst 646 gånger)

2005-03-03, 17:10
läst 646 gånger

Britt-Marie Gustavsson

I mitt letande efter mina anor i Norge, fann jag att Ole Kristiansen f.1823-24 hade enligt anteckningarna svensk ursprung. På ett ställe stod det SØrvigen och det andra stället Østmark både med hänsvisning Sverige. Kan Østmark vara Östmark i Värmland? Samt SØrvigen vara Sörviken, men vart? Finns det någon som kan hjälpa vore jag tacksam. Mvh B-M

2006-02-03, 23:20
Svar #1

Carina halvarsson

Sörvigen
kan vara södra Viggen, som ligger i norra Värmland, mellan Bjurberget och Röjdåfors.
Där finns både södra och norra Viggen.
Själv kommer jag från N.Viggen och har ett släkt led på modersidan (Christoffer Linbo från Våler, Kongsvinger) som bodde i Bjurberget vid sekelskiftet
var det till hjälp eller om det finns kopplingar mellan släkter hjälper vi gärna till hör av dej i så fall  
M.v.h Carina

2006-02-04, 01:33
Svar #2

Kalle Thorsberg (Kth)

Eller kan ju Sörvigen betyda ungefär samma sak som det gör på norska även nu, Sörviken...

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna