ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Broman gravkor Apertins kyrkogård  (läst 692 gånger)

2012-08-16, 20:52
läst 692 gånger

Utloggad Lars Sundman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 186
  • Senast inloggad: 2017-04-29, 22:19
    • Visa profil
Jag är intresserad av Hans Albrecht Treilebens liv , läste att någon år 2005  
hämtat från  
http://www.dykarna.nu/fotoalbum/10541.html
Jag fick visa dom runt på Apertins kyrkogård och med nyckelns hjälp som jag fick låna så öppnades dörren till Bromans gravkor och den liggande gravhällen med den latinska inskriptionen beskådades. Jag fick berätta om Hans Albrecht von Treilebens bostad och att byggnaderna vid gamlegård  
vad var detta för inskription och vad hade den med Treileben att göra.
Någon som vet och någon som vet mer om Treileben har hans syster bland mina anor
Får man komma in i detta gravkor?
Lasse

2012-08-17, 17:03
Svar #1

Utloggad Björn Sonesson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1141
  • Senast inloggad: 2019-01-08, 16:38
    • Visa profil
Efterlys under Släkter, övriga, bokstav S med ny tråd för Treileben så är det mycket större chans att någon kunnig kan svara! Men skriov inte exakt likadant då det är mot Anbytarforums regler med lika text på två ställen.  
 
- som hittade lite på nätet genom Google's sökfunktion, bl a att han hade en kompanjon under bärgningen av skeppet Vasas kanoner under 1650-talet. De två blev osams, det blev rättegång och din släkting förlorade målet
 
MVH Björn .

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna