ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Bok om finnarna i östra Värmland  (läst 1025 gånger)

2002-10-21, 22:32
läst 1025 gånger

Sofie Johansson

NY BOK !  
 
I veckan visades på TV en ny bok om Finnar som flyttat till Värmland. Tyvärr kom jag in sent i inslaget så jag kunde inte uppfatta vem som skrivit den. Boken kom alltså ut idagarna. Känner  
någon till vad boken heter och vem som skrivit den?  
Tacksam för hjälp!  
Sofie

2002-10-21, 22:43
Svar #1

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Tänkte först flytta din fråga till bättre ställe (denna rubrik gällde just RÖTTER-Bokhandeln), men såg nu att du nog får svar på detta direkt om du kikar under Anbytarforum: Landskap: Värmland: Allmänt: Bok om finnarna i västra Värmland.
(Handlar det om någon annan bok så frågar du lämpligen vidare där istället..)

2002-10-21, 23:36
Svar #2

Sofie Johansson

Tack !
Det var ju jättebra information men denna boken kom tydligen ut i dagarna. Har varit på bokhandeln idag och flera hade frågat efter den idag så dom bad mig återkomma om en vecka.
Kanske återkommer och informerar om den.
Tack än en gång
Sofie

2002-10-22, 17:58
Svar #3

Marianne Fröding (Ruth)

Peter! Det är inte alls samma sak!
Den nya boken handlar om Lång-Kristoffer och han levde i östra Värmland. Långt från de som Jarl Eriksson behandlar i sina böcker. Det är skillnad på finne och finne!!
MVH/Marianne

2002-10-23, 00:03
Svar #4

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Om den nya boken är den som handlar om Lång-Kristoffer i Sundsjön, Norra Råda, så är den skriven av Arne Östman och går att beställa från Finnkulturcentrum i Torsby.
 
Den gick att förhandsbeställa i Borlänge, men jag har ännu inte fått min.

2002-10-23, 21:44
Svar #5

Sofie Johansson

Elisabeth !
 
Tack snälla, för informationen.
 
Vänligen Sofie

2002-10-24, 09:38
Svar #6

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Ser att denne Lång-Kristoffer har en egen rubrik under: Värmland: Efterlysningar: Lång-Kristoffer Havuinen från Sundsjön

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna