ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Tillberga och Dalby soknar  (läst 345 gånger)

1999-02-24, 22:06
läst 345 gånger

Petra Östlund

Jag söker efter min morfarsmors anor Alma Karlssons mor och far. Gustav Karlsson f:1856-03-16 i Tillberga han var gift med en Karin Jönsdotter f:1867-08-15 Östa Dalby? Jag har sökt den här karin jönsdr i dalby i skåne så jag undrar om det kan vara dalby i uppland. om det finns någon som kan hjälpa mig så vore jag tacksam. Tack på förhand Petra

1999-03-03, 13:34
Svar #1

Utloggad Maria Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Beträffande Tillberga så ligger det strax norr om Västerås i Västmanland. Så då ligger det ju ganska nära till hands att det Dalby du söker ligger i Uppland.

1999-03-03, 21:14
Svar #2

Måd Östberg

Tillberga tillhör Hubbo pastorat. Våra kyrkböcker är hämtade för mickrofilmning, så vi på pastors kan inte hjälpa dej. Om ca 3-4 månader är det klart och böckerna hamnar i Uppsala på arkivet.

1999-03-05, 15:04
Svar #3

Utloggad Maria Nilsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 45
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Den aktuella tiden var tillberga eget pastorat och mikrokorten finns att beställa från SVAR
 
 Härad: Siende.
 Pastorat: eget -1874, Tillberga och
 Hubbo 1875-1961, därefter Hubbo, Till-
 berga, Tortuna och Sevalla.
 
/Maria

1999-04-29, 20:53
Svar #4

Utloggad Marianne Fröding

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 420
  • Senast inloggad: 2023-05-15, 20:59
    • Visa profil
Det finns ett Dalby i Värmland också, det kan vara värt att titta där med!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna