ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Rickard Lundin, någon som stött på honom?  (läst 412 gånger)

2001-11-03, 16:41
läst 412 gånger

Ylva Cederborg

Hej jag efterlyser födelse platsen för en Karl Rickard Lundin. Han är född 1884 28/3. Han dog 1950 28/12 i Rasbo. Begravd på Odensala kyrkogård i Märsta.
Han var gift med Elin Augusta Elf 1912-1950.  
Elin hade varit gift en gång innan, med en soldat Holm.
karl R Lundin arbetade bla i Sigtuna, Ragraldsbo(1913). Danmark, Berga(1916). Funbo, Hallgoed(1919).  
 
Hoppas någon har stött på honom.(kanske också någon har någon uppgift om Elin Augusta Elf med familj)
 
MVH Ylva Cederborg

2001-11-26, 20:10
Svar #1

Ylva Cederborg

Hej alla! Jag letar fortfarande efter min ff f(se första inlägget) utan resultat.  
Har fått svar från märsta pastorat och där har man uppgifterna att Karl Rickard Lundin föddes i Steninge i deras pastorat. Jag har tittat två gånger efter honom i Tuna-Ärlingshundra ditt Steninge hörde det år han ska vara född. Men hans fanns inte där.  
Tittade också om han var gift där 1912, men det var också negativt. Hittade inte någon familj i HF som skulle kunna passa heller.  
Jag är jätte förvirrad, vet inte vad jag ska ta mig till.
Har också sett efter om Karl R Lundin är gift på något av de ställena sönerna är födda.(det är dom platserna han arbetat på, se första inlägget)
 
Jag hoppas någon har något bra förslag på hur jag kan göra.
 
MVH Ylva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna