ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Karl Gustaf Uppström f. 1880 30/12 i Enköping  (läst 306 gånger)

1999-10-04, 21:25
läst 306 gånger

Britt-Marie Kraft-Strand

Jag söker upplysningar om Karl Gustaf Uppström f. 1880 13/12 i Enköping.
Hans mor var Carolina Wilhelmina Uppström f. 1842 3/9 i Sigtuna, fader okänd. Modern hade också en dotter Hilma Olivia Engström f. 1872 18/1 i Enköping, även hon oäkta (hur hon fick sitt efternamn redan som barn är okänt)Hilma Olivia var min morfars mor. Ett tredje barn var Erik Robert f. 1876 7/6 i Enköping, även han oäkta, han försvinner nästan direkt ur böckerna utan förklaring. 1883 22/7 föder hon en dödfödd oäkta son. 1886 9/5 gifter modern sig med garvargesällen Karl Oskar Kullgren f. 1850 23/5 Härnevi, de får dottern Wendla Karolina f. 1886 11/7-1888 8/2. 1889 dör modern, dottern har då flyttat hemifrån, men var tar Karl Gustaf vägen? Han flyttar inte med styvfadern.
I  modern bouppteckning finns bland skulderna två större poster, en till Hernevi församlingsskolkassa och till, troligen svärfadern, organisten C A Kullgren. Kanske har sonen vistats i Härnevi, men inget bevis finns.
Om någon kan hjälpa mig med några uppgifter är jag tacksam.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna