ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gustafsson, Jan (Ekbom?) 1700-tal, ättlingar sökes  (läst 178 gånger)

2001-02-24, 21:54
läst 178 gånger

Lena Gustafsson (Lenag)

I mitt arbete att försöka kartlägga alla ättlingar till Gösta Mattsson i Björinge, Edebo har jag stött på patrull när det gäller hans son Jan Gustafsson. Jan är född ca 1680 och död före 1746. Enligt Frösåkers dombok 1709 får han detta år bördsbrev för att bli snickare i Stockholm. Enligt Frösåkers småprotokoll 1746 är han då död. Änkan heter Carin Gabrielsdotter och de överlevande barnen heter Christina Ekbom gm Per Mårtensson i Ris., Carl Jansson Ekbom och Greta Ekbom. Jan är mjölnare i Måsby kvarn, Odensala mellan 1725 och 1729, där barnen Karin (1725-1725), Anna (1726-1727), Johan (1727-1728) och Carl (f 1729 9/7) föds. Jan är under Odensala tiden fadder till sin brorson Gustaf Mattssons dotter Karin född 1729 i Jeringe, Edebo. Efter 1729 har jag tappat alla spår efter honom.
Är det någon som i sin forskning har stött på någon av Jan Gustafssons ättlingar? Är mycket tacksam för all hjälp!
MVH Lena Gustafsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna