ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Erik Albert Lundquist 1881 i Uppland  (läst 351 gånger)

2002-03-23, 11:44
läst 351 gånger

Utloggad Sebastian Wallin Hallgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 08:27
    • Visa profil
Jag söker mamman till Erik Albert Lundquist f 1881 någonstans i Uppland.
Det sägs i släkten att han eller hans far skall komma ifrån Tillberga (U).
Eller Enköping.Då har jag hittat en Anders Gustav Lundquist f 1845 i Tillberga men flyttade några år senare med familjen till Enköping.
Anders Gustavs föräldrar var Carl Petter Lundquist f 1818 i Vårfru i Enköping oh.h Stina Lisa Ersdotter f 1818 i Stora Tuna (W).
Jag beställde för några år sen födelseboken 1880-1892 i Tillberga hittade jag inte Erik Albert.
Men nu när jag beställt husförhörslängderna för Enköping 1881-189? så var han inte där. Men det skall tydligen finnas 2 delar till av Husförhöslängderna.
Och jag fick ärva en gammal antecknings/räkenskapsbok från år 1827 av min farmor. En viss Johan Wilhelm Lagerström skall ha ägt den för hans initsialer står på boken.
Det sägs i släkten att det var en släkting som haft den. Så vad jag undrar är vem var Erik Alberts mamma? Erik Albert tog bland annat namnet Strid i början av 1900-talet.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna