ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Eriksson Edla Ellina född 1864 i Ängarn  (läst 803 gånger)

2007-08-09, 21:33
läst 803 gånger

Utloggad Kristina Högberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2013-03-21, 18:38
    • Visa profil
Hej!
Söker föräldrar till Edla Ellina Eriksson född 1864 i Ängarn Uppland. Gift med Carl Olof Berglund från Nordmaling, de fick fyra barn.
MVH Kristina

2007-08-10, 20:28
Svar #1

Janne Jovars

Hej,  
 
jag tror inte att det finns någon församling i Uppland som heter Ängarn - vet du om det är en plats i en församling, kanske ?
 
http://www.genealogi.se/landskap.htm

2007-08-10, 20:40
Svar #2

Janne Jovars

Hej igen,  
 
nu har jag grävt runt lite här... Du menar nog församlingen Angarn, som numera ligger i Stockholms län. Via genline ( GID 100001.49.15500 ) står att Edla Ellina föddes 16 Juli, fader Erik August Eriksson, skollärare [Gryta/Bryta?] och hustrun Edla Sofia [Wallberg?]-lite osäker på efternamnet som var otydligt där.  
 
Förresten tror jag jag skickar med hela bilden, så får du försöka se om du kan tyda krumelurerna.  
 


 
 
Mvh
/Janne

2007-08-12, 21:20
Svar #3

Utloggad Kristina Högberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2013-03-21, 18:38
    • Visa profil
Hej!
Ett stort tack Janne Jovars för hjälpen, naturligtvis måste detta vara rätt! Jag är bara så dålig på Sveriges geografi.  
MVH Kristina.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna