ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Dorothea Tets  (läst 285 gånger)

1999-01-07, 17:38
läst 285 gånger

Anna Johnson

Jag söker Dorothea Tets, så småningom gift med Timotheus Salthén. Dorothea bor 1771-1773 på Åby i Husby-Långhundra där hon får två barn. Senare finns hon i Odensala sn (Ista) och Vidbo sn (Veda gård och Tjederholmen). Eventuellt har hon förutom barnen med Timotheus även en son vid namn Carl Kaufmann som är född 1763 i Stralsund.
 
Vem är hon och varifrån kommer hon?

2000-07-05, 16:07
Svar #1

Anna Johnson

Hej igen!
 
Nya rön och en uppdaterad efterlysning kommer här. Jag har funnit Dorothea i Odensala sn tillsammans med en tidigare make, pistolsmeden Johan David Kaufmann och deras barn. Herr Kaufmann dör 1769 (om jag inte minns fel) och Dorothea står ensam (Madame Kaufmann) med sonen Carl och försvinner sedan (husförhörslängden är inte årsindelad, så jag vet inte när). 1771 dyker hon upp igen som gift enligt ovan. Har någon sett henne och Timotheus i någon vigselbok? Det fanns en anteckning om Fittja i en bok, men där hittade jag dem inte, och inte heller i Odensala.
 
/Anna Johnson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna