ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Janssons oä dotter Sofia Charlotta Lundvall 1845 05 09 Sigtuna  (läst 480 gånger)

2002-02-16, 11:26
läst 480 gånger

Elsy Widh

I husförhörslängderna står Sofia Charlotta Lundvall som oäkta dotter till Sofia Andersdotter 1827 03 30. Men i A1:12 1/6 sid 14 finns en anteckning  Drängen Anders Janssons oäkta dotter Finns någon som vet något om vem denne Anders Jansson är ?
 
Elsy Widh

2002-03-20, 19:39
Svar #1

Utloggad Sebastian Wallin Hallgren

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 63
  • Senast inloggad: 2017-10-09, 08:27
    • Visa profil
Hejsan!
Jag heter Sebastian Hallgren och släktforskar bland annat på min fffm släkt som hette Widh.
Och jag blev lite nyfiken på ditt efternamn.
Och jag undrar eftersom du har anor i Sigtuna som tillhör Husby-Ärlinghundra, om du har någon ana som heter Widh?
Jag har letat i Husförhörslängdäerna för Västra Ryd (AB)där jag trodde att hon (Vilhelmina Leontina Widh f 1882) skulle vara född, men icke så nu återsår bara Husby-Ärlinghundra släkten Widh. Har du möjligen någon Vilhelmina Widh i din forskning? Mvh Sebastian Hallgren

2002-03-21, 14:56
Svar #2

Peter Karlsson / anbytarvärd (Peter)

Denna diskussion bör flyttas till landskapet Uppland. Om Elsy bara bekräftar här att hon sett min kommentar så flyttar jag det hela..

2002-04-28, 13:01
Svar #3

Elsy Widh

Peter Karlsson. Du får gärna flytta detta till Uppland.
 
Till Sebastian : Min morfar hette Karl Johan Vid och var född 1876 08 27 i Husby Ärlinghundra.  
Hans far hette Jan Erik Vid. Längre har jag inte kommit pga oäkta barn . Vid är ett soldatnamn och det fanns ett flertal genom tiderna med det namnet i Kungliga Uplands Regemente. Har inte träffat på någon Vilhelmina Widh i min forskning
Mvh Elsy Widh

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna