ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hjälp med fortsättning/dödsdatum.  (läst 609 gånger)

2007-09-03, 12:29
läst 609 gånger

Utloggad Cecilia Lind

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2009-11-23, 22:10
    • Visa profil
    • fotogallerian.zoomin.se
Jag skulle behöva lite hjälp på traven.  
jag är ute efter dödsdatum på dessa personer.
 
I SVAR hittar jag dom under Fjella 1901-1905 sid 487. Johan Adolf Bergström & augusta Sofia Ericsson. Södermanland, Nicolai församling. Vart finner jag forsättningen?
 
Karl Johan Fredrik Jonsson & Hedda Kristina Zetterström. var inne på Genline och hittar dom tom 1895 vid Pålacken Nicolai försmling Södermanland. I SVARs arkiv hittar jag ingen forsättning.
 
Skulle någon vänlig skäl vilja hjälpa mig med detta?
 
Mvh cicci

2007-09-03, 13:21
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4039
  • Senast inloggad: 2024-03-12, 18:31
    • Visa profil
Cecilia, du har kanske inte sett dessa tips som svar på en av dina tidigare frågor Anbytarforum: Källor: Övrigt om källor: Söka efter nyare kyrkböcker? Rent konkret med dödsdatum efter Genline/SVAR på Internet länkar jag i det ovannämnda svaret till denna tråd Anbytarforum: Hur gör jag? (Metodfrågor): Dödsdatum, hur hittar man det bäst?  
 
Men om du inte vill diskutera källor/metoder utan vill ha hjälp med uppslag är det bättre att du frågar under den aktuella församlingen (ny för att den tidigare nyligen stängts pga. återkommande spam).
 
Hälsningar,
Eva

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna