ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Författare Ämne: Hjälp med fortsättning/dödsdatum.  (läst 136 gånger)

2007-09-03, 12:29
läst 136 gånger

Utloggad Cecilia Lind

• Anbytare **
  • Antal inlägg: 81
  • Senast inloggad: 2009-11-23, 22:10
    • Visa profil
    • fotogallerian.zoomin.se
Jag skulle behöva lite hjälp på traven.  
jag är ute efter dödsdatum på dessa personer.

I SVAR hittar jag dom under Fjella 1901-1905 sid 487. Johan Adolf Bergström & augusta Sofia Ericsson. Södermanland, Nicolai församling. Vart finner jag forsättningen?

Karl Johan Fredrik Jonsson & Hedda Kristina Zetterström. var inne på Genline och hittar dom tom 1895 vid Pålacken Nicolai försmling Södermanland. I SVARs arkiv hittar jag ingen forsättning.

Skulle någon vänlig skäl vilja hjälpa mig med detta?

Mvh cicci

2007-09-03, 13:21
Svar #1

Utloggad Eva Dahlberg

• Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4024
  • Senast inloggad: 2019-04-16, 21:02
    • Visa profil
Cecilia, du har kanske inte sett dessa tips som svar på en av dina tidigare frågor Anbytarforum: Källor: Övrigt om källor: Söka efter nyare kyrkböcker? Rent konkret med dödsdatum efter Genline/SVAR på Internet länkar jag i det ovannämnda svaret till denna tråd Anbytarforum: Hur gör jag? (Metodfrågor): Dödsdatum, hur hittar man det bäst?  

Men om du inte vill diskutera källor/metoder utan vill ha hjälp med uppslag är det bättre att du frågar under den aktuella församlingen (ny för att den tidigare nyligen stängts pga. återkommande spam).

Hälsningar,
Eva

Annonser

Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna