ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Abrahamsson, Carl Gustaf  (läst 423 gånger)

2001-08-28, 12:39
läst 423 gånger

Utloggad Sweneric Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2599
  • Senast inloggad: 2015-11-18, 21:29
    • Visa profil
Hej
 
Jag söker föräldrarna till  Karl Gustaf Abrahamsson född 1 nov 1859 i Adolf Fredrik fsl. inlämnades till Allm barnhemmet och någon betalade 300.- vilket var mycket pengar 1859. Inga namn. moderns ålder 18 år.troligen hetter modern Abrahamsson(dotter)  Allm. barnhememt  hade inga svar. barnet Karl Gustaf kom som forsterbarn först till Örebro senare Kalmar och Borgholm där han växter upp.  
 
Vet någon hur man ska gå vidare. Finns det källor  utöver kyrkoböckerna.  t.ex. domböcker. eller andra handl som berätta om t.ex. vem betalade 300:-till barnhemmet.  
Tack på förhand
MVh
Sweneric Andersson

2002-11-25, 01:47
Svar #1

Utloggad Sweneric Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2599
  • Senast inloggad: 2015-11-18, 21:29
    • Visa profil
Hej
 
 Är det ingen som kan ge mig tips om hur man söker efter u.ä. barn som  inlämnas till allm.  barnhemmet i Stockholm 1859 nov. där någon betalade 300:- Modern 18 år. Inget namn på modern.  
 
Tacksam för all information om hur jag ska gå vidare. Jag äger fotografi på min morfars far. Karl Gustaf Abrahamsson född 1 nov. 1859 i Adolf Fredrik försl., Stockholm
 
MVH
Sweneric Andersson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna