ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Schröder Karin, från Hässelby  (läst 850 gånger)

2000-08-11, 21:55
läst 850 gånger

Per Johansson

Söker uppgifter om Karin Schröder som bodde i Hässelby Villastad under bl a 1930-talet.
Karin hade en syster som hette Stina (Kristin?) Eriksson som bodde i Strängnäs och hade fotoateljé där, H.Erikssons Fotoateljé.

2001-01-31, 17:56
Svar #1

Ginger Widinghoff

Hej! Schröder finns fortfarande i Hässelby V-stad. Per Schröder, som är i 40-årsåldern, kan vara hennes son i så fall. Han är gift och har 3 barn (tror jag). Han är verksam i skolan och hembygdsföreningen på orten. Han släktforskar också, så det är underligt att han inte visat sig här i rutan... Vad jag vet dog hans mamma för några år sedan. Hon bodde då på äldre- boendet på Riddersviksvägen. Hälsningar från en bekant till honom.

2001-02-01, 00:38
Svar #2

Utloggad Per Schröder

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 414
  • Senast inloggad: 2017-08-21, 00:41
    • Visa profil
Hej!
Eftersom det är jag som åsyftas av Ginger (hej förresten - det var ett tag sedan) vill jag härmed dementera ovanstående. Min mor lever fortfarande och bor i med make i villa i Norra Hässelby (ni kan se henne i frågeprogrammet Vinna eller försvinna på påskafton). Dock heter hon inte Schröder numer, det hette hon som flicka och var dotter till operettskådespelarparet Christian och Torborg Schröder. Jag har således tagit min mammas flicknamn. Vi är vad jag ännu så länge vet inte släkt med de olika Schröder som bott tidigare i Hässelby, men jag har inte forskat tillräckligt till nutid än på alla Schrödergrenar, så man vet ju aldrig.
 
Mvh Per Schröder

2001-12-13, 22:10
Svar #3

Utloggad Siv Lövgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 347
  • Senast inloggad: 2023-02-17, 22:35
    • Visa profil
Hej Per! En vild chansning men i alla fall - jag söker en av min morfars halvsystrar, Hildegard Adamsson. Hon ska ha varit gift med en rådman/häradsdomare Schröder i Stockholm. Är det något du kan hitta i dina anor??? Hildegard hade en äldre syster Nanny och det sas i släkten att de hade pälsaffär på Östermalm. Nanny var gift med en Karl Eriksson.
Siv

2001-12-16, 22:05
Svar #4

Utloggad Per Schröder

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 414
  • Senast inloggad: 2017-08-21, 00:41
    • Visa profil
Hej Siv! Tyvärr har jag inte någon rådman/häradsdomare Schröder i Stockholm bland mina Schröder.  
Hälsn Per

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna