ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fredrik Lundberg Klockaregården Turinge  (läst 663 gånger)

2000-12-04, 21:36
läst 663 gånger

Marita Emilson

Hej! Jag undrar om någon Kan hjälpa mig i sökandet efter Fredrik Mauritz Lundberg f.1822-03-03 i Klockaregården i Turinge.Fadern var Fredrik Lundberg f.1792-01-08 i Tångeråsa död 1836-05-06 i Turinge. Han står som klockare och organist.
Modern hette Johanna Sophia Korsell f. 1800-05-12 i Västerås,kom från Taxinge 1815.
Fredrik Mauritz finns senare i Hedvig Eleonora fs.,där han gifter sig med en Christina Lovisa Berg f.1818-07-07 från Malingsbo,Söderbärke.
De får tre barn Carl Mauritz f. 1845-08-18
Johanna Christina f.1848-09-14
Fredrik Knut f.1851-04-02.
Någonting händer tydligen i familjen för de yngsta barnen hamnar på Allmänna Barnhuset och 1857 utlämnas Fredrik Knut (min morfars far) till Småland.  
Jag har inte lyckats spåra eller hittat någonting om föräldrarna,om de dog eller vart de tog vägen,inte heller om den äldste sonen.
Kan någon tipsa mig om hur jag ska gå tillväga eller vet någon någonting om dessa människor.
Hälsningar Marita.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna