ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Olga Johanna Kristina Eriksson, f 26/4 1870 i Maria, Sthlm  (läst 316 gånger)

2004-01-20, 15:18
läst 316 gånger

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21996
  • Senast inloggad: 2024-04-26, 16:06
    • Visa profil
Innan jag sätter igång stora sökeriet i arkiven:  
Finns det någon som träffat på Olga Johanna Kristina Eriksson, f 26/4 1870 i Maria, Sthlm efter 1889, då hon är noterad obefintlig på Söderskivan? (Hon var dessförinnan, från 1880, intagen på uppfostringsanstalten på Gålö.)
 
Hittar henne inte i Arkion 1890 eller 1900.  
Hon kan ha emigrerat och jag frågade om detta under CD-Emigranten igår, men har inte fått svar - om det nu beror på att hon inte finns på skivan eller att ingen sökt henne... Om någon vill vara vänlig och kolla saken är jag tacksam även för besked att hon inte finns där.
 
Hennes två år yngre syster flyttade till USA 1890 och en hoper ättlingar där skulle vilja veta vart Olga tog vägen.
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna