ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Engstrand / Görling.  (läst 669 gånger)

1999-03-18, 09:34
läst 669 gånger

Karolina Johansson

Kan någon hjälpa mig?
Jag letar efter Amalia (ibland kallad Emilia)Alfonsina Engstrand född 1936 20/6 i Linköping.
Hon får två oäkta söner:
Knut Kasper Johan f. 1858 31/8 i ?
Emil Karl Fredrik f. 1860 18/7 i Stockholm.
De växer upp hos sina morföräldrar i Ö.Ny, Östergötland.
Det sista jag vet om henne är att hon arbetade som hushållerska åt paret Wahlberg i Undenäs församling, Västergötland. Både paret Wahlberg och Amalia Alfonsina Engstrand står som utflyttade 1863 till St,Jakob, Stockholm.  
Paret har jag hittat i Stockholm, men inte hon.
Kan någon hjälpa mig att få reda på vad som hände henne. Vid ett tillfälle står hon som madame Görling, kan hon ha gift sig ?

2016-05-29, 15:25
Svar #1

Utloggad Malin Östberg

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 30
  • Senast inloggad: 2019-12-07, 19:26
    • Visa profil
Hej karolina.
Såg nu att det var ett bra tag sen du hade postat. fick fram din post när jag sökte på alfonsina och görling, då efternamnet hade dykt upp i stockholms stads församlingar då jag forskade ganska så intensivt efter mitt letande av min augusta alfonsina född i jakobs församling 18 april 1864. var inne på görling spåret ett tag tills jag upptäckte att det inte fanns koplingar. :)
Du kanske redan har tittat det du söker om din Amalia Alfonsina, men jag svarar endå.


30 Sep 1910 dog Amalia i Akut Lunginflammation i Adolf fredriks församling i ålder av 74år. Hon bodde då på Wallingatan 8 och är märkt med "Fröken" vilket betyder att hon då aldrig var gift.


Mvh Malin Östberg

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna