ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Andersson Karlerik Turinge  (läst 440 gånger)

2004-08-17, 10:12
läst 440 gånger

Chris. Forsblad

Söker någon släkting till denne man. Han hade tre barn 1972. Gustav Karin Ingrid. Min mormor hette Alfhild och i hennes papper har jag hittat brev och en dödsannons. Vi är troligen släkt. MVH

2004-08-17, 18:57
Svar #1

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21993
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 14:08
    • Visa profil
Gäller dödsannonsen mannen? I så fall framgår väl av den både när han var född och när han avled, och med dessa uppgifter kan han hittas på cd:n Sveriges dödbok som ger hela personnumret och församlingen där han dog. Därmed blir det enkelt att beställa kopia av hans bouppteckning, som innehåller närmare uppgifter om barnen/arvingarna.
Återkom alltså gärna med besked om vad som står i annonsen, så kan jag eller någon annan söka honom på cd:n.
Hälsar vänligen
Maud

2004-08-19, 15:33
Svar #2

Chris. Forsblad

Tack för engagemanget. Mannen hette Karl Fredrik Andersson 18850122 död 19720221. Jag har hittat i dödboken och även i 1970 års befolkning hans födelseort Kan jag hitta släktingar utan att söka via bouppteckning? En dotter heter karin 61 Kiruna Ingrid 45 Jordbro Gustaf ca 60 Johanneshov. MVH

2004-08-19, 19:58
Svar #3

Utloggad Maud Svensson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 21993
  • Senast inloggad: 2024-04-25, 14:08
    • Visa profil
Om du har barnens födelsedata och aktuella efternamn kan du ringa Skattemyndighetens folkbokföringsenhet 0771-567 567 och få deras nuvarande adresser.  
I annat fall är det faktiskt enklast att söka dem via faderns bouppteckning, som ger de uppgifter om barnen som var aktuella 1972.  Därmed kan du troligen hitta dem på 1970-skivan och få exakta födelsedata, med vilka du kan vända dig till Skattemyndigheten.    
Kopia av bouppteckningen (första sidan med uppgifter om dödsbodelägarna) beställer du kostnadsfritt från Stockholms stadsarkiv, se www.ssa.stockholm.se
Hälsar vänligen
Maud

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna