ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lindshult - Kråksmåla  (läst 740 gånger)

2002-02-28, 19:14
läst 740 gånger

Utloggad Elisabeth Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2018-11-04, 17:35
    • Visa profil
Hej!
 
Söker med ljus och lykta efter någon som vet något om mannen som var dräng hos Hulda Johansson på Backen i Lindshult en kort period under året 1924? Vet varken vad han hette eller vart han kom ifrån. Han ska ha varit lite rund och inte så lång. Är hemskt tacksam för alla tips och upplysningar jag kan få!!! Kanske vet ni någon som kan ha ett svar...
 
MVH Elisabeth Jonsson

2002-03-01, 10:54
Svar #1

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil
Hej Elisabet
Vilken släkt-er forskar du i. Det är nog nästan omöjligt att få svar, när du inte angett mer.
Hulda Johansson på Backen, menar du Agda och Gustav med syskon eller är det Råsabacken?
Kom igen med lite mer uppgifter.
MVH
Janet

2002-03-01, 19:16
Svar #2

Utloggad Elisabeth Jonsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 27
  • Senast inloggad: 2018-11-04, 17:35
    • Visa profil
Hej Janet!
 
   Tack för ditt inlägg! Jag är inte så hemma på det här med släktforskning ännu, så jag preciserade mig kanske lite dåligt.
   Jag forskar på min mormors sida. Hulda Johansson var min gamlamormor och hon bodde uppe på backen mittemot Ester och Ragnars i Linshult. Huset brann ner 1963.  
   Huldas föräldrar hette Karl August och Emma Johansson. Hulda blev aldrig gift, men fick två barn.
   Jag vill så småningom skriva en bok om släkten och Huldas liv, och ge den en så personlig karaktär som möjligt. Fick höra en historia om den här drängen som Hulda hade en kort tid under 1924. Hans hund ska ha bitit ihjäl en grannens alla får, och han försvann från bygden strax efter händelsen. Han finns inte registrerad i socknen och jag skulle vilja veta lite mer om honom, vem han var och vart han kom ifrån. Tror att han flyttade till Stockholm.
 
MVH Elisabeth

2002-03-03, 12:19
Svar #3

Utloggad Janet Henriksson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 581
  • Senast inloggad: 2011-03-10, 21:34
    • Visa profil
Elisabet
Fick du mitt mail.
Datorn betedde sej lite mysko när jag sände iväg det.
MVH
Janet

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna