ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kullberg Anders Älghult född 1714  (läst 250 gånger)

2002-12-01, 14:47
läst 250 gånger

Waldemar Kullberg (Towk)

Till Anders söker jag far-mor och bröder-  
  systrar.Han var gift 17341229 i Älghult Småland
  med Vem?Vad hette barnen.Många frågor,men jag
  vet att det finns många kloka forskare
  som har svar.Tackar i förhan för svar.
 
 
      Mvh WaldemarK
 
 
     (Forskar i ALLA släktgrenar KULLBERG)

2002-12-15, 11:38
Svar #1

Gunnar Sjöquist

Hej Waldemar!
 
Jag är besläktad med den Anders Kullberg du söker och här har du mina andata för honom:
 
Anders Andersson Kullberg föddes 1714-03-29 i Deragård, Älghult (G).  Han var soldat och dog 1738-08-13 i Kyrkokulla soldattorp.  Hans far hette Anders Ericsson och moder var Ingrid Carlsdotter.
 
Anders gifte sig 1734-12-29 i Älghult (G) med Sara Carlsdotter.  Anders och Sara fick sonen Sven Andersson Kullberg född 1735.  Sven blev soldat vid 10. Kulla rote från 1760-06-26 till 1788 då han fick avsked för bråck.
 
Anders och Sara hade också en dotter med namnet Annicka Andersdotter född 1736-11-03 i Kulla, Älghult (G).
 
Sven var först gift med Annika Nilsdotter och sedan gift med Carin/Elsa Persdotter född 1730.
 
Hoppas att du har nytta av uppgifterna.  Själv vore jag tacksam för ytterligare data från dig.
 
Mvh
Gunnar

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser



Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna