ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Båtsman Anders Olofsson Båth, 179(5) - ? (Höckhult?)  (läst 355 gånger)

1998-12-23, 10:36
läst 355 gånger

Utloggad Uffe Erlandson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 190
  • Senast inloggad: 2018-09-04, 09:03
    • Visa profil
    • www.uffes.org
Hej.
Jag har i min farfars efterlämnade papper ett intyg i original om 22-årige Anders Olofssons antagande såsom båtsman vid Gamla Warfvet i Göteborg 10 januari 1818. Intyget kan läsas här. Har emellertid icke kunnat återfinna honom i kyrkböckerna ännu, och ej heller via PLFs databas. Det skulle kunna vara en bror till min farfars farmors mor, Stina Cajsa Olofsdotter född 1799 i Höckhult, Fliseryd.
Vore tacksam om någon av läsarna som eventuellt stött på honom har information som behövs för att sätta mig på spåret. Ett tips som jag inte hunnit kolla är att han varit båtsman i Kumelmar, inte långt från Höckhult.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna