ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anders Wilhelm Boström f. Hagby (C) 1847-06-13  (läst 326 gånger)

2002-09-26, 21:11
läst 326 gånger

Utloggad Sten Kumlin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 58
  • Senast inloggad: 2012-06-07, 15:45
    • Visa profil
A W Boström avflyttar som nygift från Hedvig Eleonora förs. (Ladugårdslandet övre) 1869-09-06 till Kalmar där socken är tillagt ovanför och efteråt som om prästen i efterhand försökt att precisera. Anders omnämnes i Stockholm som handelselev och har möjligen fortsatt i det facket. Anders anlände aldrig till Kalmar socken i Håbo kommun (C) enligt inflyttningslängden där och inte heller till någon av socknarna i närheten.
Därför undrar jag om han möjligen gift sig med en tös från Kalmar (H) och beslutat att bosätta sig där. Faktum är att i släkten sägs att vi skulle ha släkt i Småland och eftersom alla andra är uppföljda så återstår det bara Anders. Är det någon som har tillgång till Kalmar (H) stadsförsamlings/landsförsamlings inflyttningslängd som kan kontrollera, Arninge är ju dessvärre stängt nu?
Hälsningar Sten

2003-03-08, 14:29
Svar #1

Camilla Boström

Hej!
Min morfars farfar hette Albert Wilhelm Boström och var född i Södra Möckleby på Öland 1864-03-04. Samtliga manliga generationer fram till mig heter Wilhelm Boström.
Hälsningar Camilla

2003-03-14, 21:46
Svar #2

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Camilla,
 
Din morfars farfar och min farmors mor var kusiner. Min farmors mor hette Carolina f. 1858 och var dotter till Johan Peter f. 1818.  
Johan Peters yngsta bror hette Carl Fredrich och var född 1826. Det är din morfars farfars far.
Det borde innebära att du och jag är femmänningar om jag inte har räknat fel.Det vore kul om du ville höra av dig till mig, för vi har mycket att prata om.
 
Hälsningar
Jan

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna