ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Thunberg Yngve Tjurkö  (läst 601 gånger)

2000-04-05, 22:30
läst 601 gånger

Ingrid Sandelin

Var tog denna mannen vägen? Det är min morbror.

2000-09-03, 17:31
Svar #1

Ingrid Sandelin

För mig är det ganska viktigt att gfå veta var denna man tog vägen. Tror att han lämnade Sverige för att söka lyckan i ett främmande land. Man har sagt mig att han troligen lämnade Sverige 1919 eller -20. Finns det någon på Tjurkö som var i kontakt med honom innan han for iväg. Tacksam för all information kring honom.

2000-09-03, 23:28
Svar #2

Christian Andersson

Hej Ingrid.
 
Du har ju redan startat en diskussion tidigare i detta ämne. Gav inte de tips du fick där något resultat? Vad säger kyrkoböckerna för Tjurkö för den aktuella tiden? Du borde ju åtminstone kunna få fram lite mera uppgifter om din morbror den vägen. Var och när han var född till exempel.
 
Mvh Christian
 
Se även:
 
Anbytarforum: Landskap: Spårlöst försvunna: Smedsonen från Tjurkö  
 
http://aforum.genealogi.se/discus/messages/44/12713.html?fredagden9juni20001627#POST61708

2001-03-29, 16:22
Svar #3

Lena Lagheden

Hej Ingrid!
Såg din sida på nätet.
Har du kommit fram till något
om min farfar?
Hälsningar
 
Lena Lagheden (Broberg)

2001-03-30, 08:10
Svar #4

Lena Lagheden

Hej Ingrid!
Komplettering till din efterlysning av  
Gustav Ragnar Yngve Thunberg.
Gustav Ragnar Yngve föddes 1889-06-02 i Tjurkö församling son till smedarbetaren Karl August
Karlsson Thunberg och hans hustru Ingrid Maria
Nilsdotter.
Gustav Ragnar Yngve Thunberg är inskriven i Karlskrona sjörullföringsområde år 1911.
Han överförs till landstormen den 1 januari 1924.
Vad betyder överförs till landstormen?
Mvh
Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna